
Publicerad: 9 mars 2023,
Svenska Spel vinnare av Signumpriset 2023
Signumpriset är instiftat av varumärkesbyrån Groth & Co och delades i år ut för 28:e gången. Priset uppmärksammar varje år det nordiska företag som utmärker sig i sitt långsiktiga arbete med att vårda sitt varumärke. I år tilldelades priset bolaget Svenska Spel.
Svenska Spels Lena Lassenius, chefsjurist och Stefan Bladh, chef Koncernvarumärke
VERKTYG
Årets vinnare visar, skriver juryn i motiveringen, med all tydlighet att det inte är tur, utan kunskap, noggrannhet och konsekvent agerande som bygger starka varumärken och vinner såväl kundernas som Signumjuryns uppskattning. Det övergripande märket är förvisso väl inarbetat på marknaden sedan lång tid tillbaka, men vinnaren är också skicklig på att hålla varumärket intakt och levande när betydande omreglering av marknaden skedde och en avsevärd konkurrens uppstod i nätmiljöerna. Genom sitt arbete har vinnaren lyckats få flera miljoner svenskar att hoppas på turen att vinna – och därtill lyckats vinna årets Signumpris.
Årets övriga nominerade var AIK, Blocket, Bris, Hemnet, Polarbröd och Stenströms skjortfabrik.
UTBILDNING
» Till utbildningar
MITT I JURIDIKEN
»
AB Svensk Exportkredit söker bolagsjurist
»
Senior M&A-jurist till Deloitte Legal i Stockholm
»
Tyréns Group söker Chief Legal Officer
»
Advokatbyrån Titov & Partners söker en biträdande jurist med inriktning på Processrätt
»
Advokatbyrån Titov & Partners söker en biträdande jurist med inriktning på Obeståndsrätt